תמונה ראשית למאמר מה עדיף – מזוודה רכה או קשיחה?

מה עדיף – מזוודה רכה או קשיחה?

אז מה עדיף – מזוודה קשיחה או מזוודה רכה (בד)?

התשובה לשאלה זו היא תלויה לחלוטין באופן בו אתם אוהבים לטייל, מה וכמה מחליטים לארוז ומה ההעדפות האישיות שלכם.

לפני שנתחיל לעמוד על ההבדלים בין המזוודות, חשוב לנו לציין מתוך ניסיוננו כי כאשר אנו מדברים על יתרונות המזוודות הקשיחות על פני הרכות, אנו מתכוונים למזוודות איכותיות בלבד. 

מזוודות קשיחות זולות נוטות להיסדק ולהישבר בקלות, ולכן אם התקציב שברשותכם הוא עד כ- 350 ש"ח (למזוודה גדולה) עדיף באופן חד משמעי לרכוש מזוודה רכה.

הסיבה היא כי יתרונות המזוודות הקשיחות כפי שנציין בהמשך לא באות לידי ביטוי במזוודות קשיחות בעלויות כאלה ולרוב ומזוודות רכות בטווח המחירים הזה מחזיקות מעמד לאורך יותר נסיעות.

מזוודות קשיחות איכותיות הינם של חברות כמו Samsonite, Verage, Echolac, American Tourister וכו', ועשויות בד"כ מהחומרים "פוליקרבונאט" ו"פוליפרופילן". 

כמו רוב הדברים בחיים, גם למזוודות קשיחות וגם למזוודות בד יש נקודות חיוביות ושליליות 

ננסה לציין כמה קווים מנחים שניתן להיעזר בהם כדי לקבל את ההחלטה: 

1. מאסיביות/ עמידות – למרות שקיימות מזוודות בד מצוינות שיודעות לעמוד בטלטלות ותנאי הדרך הקשים, באופן כללי מזוודות קשיחות (איכותיות בלבד – כפי שצוין במעלה העמוד) הינן עמידות וחזקות יותר ממזוודות הבד. 

החומר הפלסטי הקשיח יודע לעמוד בלחצי משקל גבוהים ביותר (בעיקר מזוודות קשיחות מ"פוליפרופילן") ולספוג חבטות ונפילות בצורה טובה יותר ממזוודות הבד. כמו כן, במזוודות קשיחות החשש להיווצרות חור או קרע נמוך ממוודות הבד. 

2.משקל עצמי – ברוב המקרים משקלה העצמי של מזוודה רכה הנו נמוך יותר ממשקלה העצמי של מזוודת פלסטיק קשיחה. על פי הניסיון שלנו, ככל שהמטען שלנו קל יותר כך נוח יותר להתנייד ולטייל. 

מעבר לכך מגבילות חברות התעופה את משקל הכבודה ולכן כל חיסכון במשקל הוא יתרון. יצרני המזוודות מודעות לנושא המשקל ולכן החלו למצוא פתרונות להקטנת המשקל העצמי של מזוודות קשיחות כדי שיהיו גם קלות וגם חזקות.

 הפתרון המרכזי שמצאו הוא להשתמש בחומר ה"פוליקרבונאט" שהינו קל מאוד ובעל גמישות גבוהה המאפשרת עמידה בלחצים גבוהים.  

3. עמידות למים/ נוזלים – מזוודות קשיחות בד"כ עמידות יותר לכניסת נוזלים כמו גשמים/ שלוליות או רטיבויות במסועים.

 לעומת זאת, כמעט כל מזוודות הבד ברמת איכות בינונית פלוס המיוצרות כיום עשויות בדים דוחיי מים ובעלות בטנה פנימית עמידה למים. 

יש לציין כי רוב המקרים של הירטבויות תכולה נובעים מנוזלים הנכנסים דרך חריצי הרוכסנים, דבר המשותף למזוודות קשיוחת ומזוודות בד. 

4. גמישות בנפח – מזוודות מבד עדיפות יותר במקרה זה. 

כיום לרוב מזוודות הבד והקשיחות קיימת אפשרות הגדלת הנפח ע"י רוכסן ההרחבה, אולם מזוודות רכות הנן בעלות יכולות דחיסה גבוהות יותר בגין גמישות הבד והרוכסנים. 

בנוסף במזוודות בד קיימים בד"כ תא או שניים חיצוניים בהם אפשר להיעזר באריזת חפצים או לשליפה מהירה של פריטים (מסמכים/ דרכונים/ עיתונים/ ספרים וכו), ה שלרוב לא קיים במזוודות הקשיחות.

5. הגנה על פריטים שבירים – מזוודות קשיחות מגנות טוב יותר על פריטים שבירים בגלל השלד הפלסטי שלהן. אולם חשוב לזכור שכדאי תמיד לעטוף פריטים שבירים במגבת או בבגד גם במזוודות קשיחות וגם במזוודות רכות כדי לשמור על שברים הנובעים מטלטול החפץ והתנגשותו עם דפנות המזוודה. 

לסיכום

מזוודות בד הינן פונקציונאליות ונוחות גבוהה יותר מהקשיחות- בעלות תאים חיצוניים, יכולת דחיסה ומשקל קל.

מזוודות קשיחות פחות רגישות לקרעים ולכלוכים והנן חזקות יותר (תלוי בעובי וסוג החומר של השלד) ועמידות יותר נגד מים.

אנו מקווים שהנקודות שציינו עזרו לכם להבין מהו סוג המזוודה העדיף בעיניכם. לכל אדם חשובים פרמטרים מסוימים חשובים יותר מהאחרים ולכן אין פה תשובה חד משמעית לגבי מה עדיף. 

בסופו של דבר ההחלטה בין מזוודת בד לבין מזוודה קשיחה היא בעיקר העדפה אישית

כמו תמיד – מוזמנים לבקר גם בחנות התיקים שלנו ולבחור מבין שלל דגמים וסגנונות, עם יעוץ מקצועי ושירות מעולה!

מבצע קופון סמסונייט
מבצע קופון samsonite

משלוח אקספרס

אנחנו ב"אלטר מזוודות ותיקים" מבינים שלפעמים מתעורר צורך דחוף באספקה מיידית ולשם כך אנו משיקים שירות חדש המאפשר משלוח אקספרס בתוספת תשלום.

זמני משלוח ואספקה– משלוח אקספרס מאפשר משלוח מהיום להיום (אם מבצעים את ההזמנה עד 11 בבוקר), או משלוח מהיום למחר (להזמנות שמתבצעות אחרי 11 בבוקר).

רשימת ישובים– משלוח אקספרס תקף אך ורק לישובים הנ"ל:
אור יהודה, אזור, בארות יצחק, בית דגן, בני ברק, בני עטרות, בת ים, גבעת השלושה, גבעת שמואל, גבעתיים, גליל ים, גנות, גני תקוה, גת רימון, הרצליה, חולון, חמד, יהוד-מונוסון, כפר חב"ד, כפר סירקין, מגשימים, מעש, משמר השבעה, נופך, נחלים, סביון, פתח תקוה, צפריה, קרית אונו, ראשון לציון, רמת גן, רמת השרון, תל אביב-יפו.
אם מקום מגוריכם אינו ברשימה הנ"ל, לצערנו לא נוכל לבצע משלוח אקספרס.

עלות השירות– עלות המשלוח תלויה בגודל החבילה:

  • חבילה קטנה (ארנק, תיק, מזוודה קטנה)- חבילה במימדים של עד 50*30*30 ס"מ שניתן לשנע על אופנוע- עלות משלוח אקספרס יהיה בסך 30 ₪
  • חבילה בינונית או גדולה (מזוודה בינונית או גדולה או שילוב של כמה מוצרים קטנים)- חבילה במימדים של עד 80*50*50 ס"מ- עלות משלוח אקספרס יהיה בסך 60 ₪

ברירת המחדל שמתווספת להזמנה היא 30 ₪, אולם במידה ומדובר בחבילה בינונית או גדולה או שילוב של כמה מוצרים קטנים החיוב בפועל יהיה על 60 ₪.
יש לרשום כתובת מדויקת לאספקה ולהיות זמינים במס' הטלפון שהוזן בהזמנה. 

לכל שאלה או הבהרה אנו זמינים ב- 03-5750442 או בוואטסאפ 050-5400320 להודעות בלבד.