תמונה ראשית למאמר עצות וטיפים לנוסע

עצות וטיפים לנוסע

לפני ההגעה לשדה התעופה

  • משקל – שקילת המזוודות לאחר אריזתן, כולל המזוודה הקטנה לעלייה למטוס. כיום חברות התעופה מגבילות את המשקל המותר ושוקלות את המזוודות בעת הצ'ק אין (לרוב מותר 20 עד 23 ק"ג, ו-8 ק"ג לקטנה – הנתונים רשומים בכרטיס הטיסה, או לחלופין יש לבדוק באתר החברה איתה טסים).
  • גודל המזוודה – בנסיעות משפחתיות או בנסיעות לפרק זמן ארוך לרוב נוטים אנשים לקחת מזוודה אחת גדולה. לעיתים עדיף לקחת 2 מזוודות קטנות יותר (בינוניות) מאשר אחת גדולה. ככל שהמזוודה גדולה יותר, כך התנועה איתה בד"כ יותר קשה ומסורבלת שכן המזוודה כבדה ומגושמת. היתרון ב- 2 מזוודות בינוניות על פני גדולה הוא תנועה נוחה ומהירה יותר, חלוקה וסידור טוב יותר של הפריטים האישיים השונים בכל מזוודה, וצמצום הסיכון של איבוד תכולה בעת אבדן מזוודה (הסיכוי של אבדן 2 המזוודות קטן יותר). בנוסף, במזוודה בינונית הסיכוי לעבור את המשקל המותר נמוך מאשר זה שבמזוודה גדולה.
  • גודל הטרולי – יש לבדוק את מידות המזוודה הקטנה לעלייה למטוס בהתאם לדרישות חברת התעופה (ראו רשימה בפוסט נפרד).
  • צ'ק אין  כאשר טסים בחברות Low Cost יש לשים לב לדרישות חברת התעופה על מנת להימנע מתשלום נוסף – למשל ביצוע צ'ק אין בבית והדפסת כרטיסי הטיסה (Bording pass) מראש או שמירת הכרטיסים בסמארטפון (במייל או באפליקציה).
  • טרמינל – יש לבדוק מראש מאיזה טרמינל ממריאים – החל מסוף שנת 2017 רוב טיסות ה-Low Cost יוצאות מטרמינל 1 המחודש.
  • מנעול – לא מומלץ לנעול מזוודות ותיקים הנשלחים למטען, היות והכבודה שלנו עוברת שיקוף נוסף בביטחון בשדה התעופה גם לאחר שכבר מסרנו אותה – אם אנשי הביטחון ירצו לפתוח את המזוודה והיא נעולה, עלולים לשבור את הרוכסנים/קליפסים על מנת לפתוח אותה.
    רק במידה ולמזוודתכם קיים מנעול מובנה או מנעול תליה מסוג TSA , תוכלו לנעול את מזוודתכם ברוב שדות התעופה. מנעול TSA הוא מנעול המאפשר לרשויות הביטחון לפתוח את המזוודה באמצעות מפתח מאסטר שנמצא ברשותם בלבד.  מנעול זה קיים מקובע לרוב המזוודות האיכותיות, וכן ניתן לרכוש אותו בנפרד.

לפני העלייה למטוס                              

  • יש להימנע מלעלות למטוס עם פריטים האסורים ע"פ תקנות הבטיחות כגון: נשקים, חפצים חדים, פריטים דליקים ונפיצים, או כל פריט תמים שעלול להפוך לנשק כמו מספריים, פצירות וכו'. באם קיים ברשותכם אחד מהפריטים הנ"ל יש להצהיר על כך טרם העלייה למטוס.
  • יש לשים חפצים יקרי ערך כמו תכשיטים, כסף, מחשב נייד וכד' בתיק/ מזוודה המיועד לעלייה למטוס, ולהימנע מלשלוח לתא המטען.
  • יש לקחת סוודר/ חולצה ארוכה נוספת בתיק העלייה שכן המזגן במטוסים נוטה לקרר עד מאוד.
  • יש להימנע מלקחת פריטים/ ללבוש בגדים/ לענוד תכשיטים העשויים ממתכת. חפצים העשויים ממתכת עלולים להפעיל את האזעקה בגלאי המתכות.
  • יש לשים לב לנעליים איתם עולים למטוס. נעליים עם סוליה עבה/ עקבים גבוהים עלולים לגרום לעיכוב ובדיקה נוספת במכשירי השיקוף שלפני העלייה למטוס גם אם אזעקת גלאי המתכות לא פעלה.

אחרי הנחיתה   

  • בקבלת המזוודה לאחר הנחיתה יש לבדוק את שלמות המזוודה ושלמות הציוד האישי. אם המזוודה שבורה/קרועה/חסר גלגל או כל חלק אחר, יש לפנות ל"אשנב פניות הנוסעים" של חברת התעופה איתה טסתם לדיווח וקבלת פיצוי מביטוח המטען (בנתב"ג, דלפק זה נמצא בתוך אולם המסועים לפני היציאה.
  • במידה וניזוקה המזוודה ומאיזו סיבה לא יכולתם לגשת ולתבוע את חברת התעופה, רצוי להגיע מיד אחרי הנסיעה אלינו על מנת שנוכל לתקן אותה לנסיעות הבאות (שירות תיקוני מזוודות באלטר– שימו לב לרשימת החברות עליהן ניתן לקבל שירות תיקונים). טעות נפוצה היא לאפסן את המזוודה התקולה, ומס' ימים לפני הנסיעה הבאה להיזכר שהמזוודה בלתי כשירה לנסיעה. מאחר ותיקון עלול לקחת זמן ייתכן ותאלצו לקנות חדשה במקום להשמיש את הישנה.
 טיסה נעימה…
מבצע קופון סמסונייט
מבצע קופון samsonite

משלוח אקספרס

אנחנו ב"אלטר מזוודות ותיקים" מבינים שלפעמים מתעורר צורך דחוף באספקה מיידית ולשם כך אנו משיקים שירות חדש המאפשר משלוח אקספרס בתוספת תשלום.

זמני משלוח ואספקה– משלוח אקספרס מאפשר משלוח מהיום להיום (אם מבצעים את ההזמנה עד 11 בבוקר), או משלוח מהיום למחר (להזמנות שמתבצעות אחרי 11 בבוקר).

רשימת ישובים– משלוח אקספרס תקף אך ורק לישובים הנ"ל:
אור יהודה, אזור, בארות יצחק, בית דגן, בני ברק, בני עטרות, בת ים, גבעת השלושה, גבעת שמואל, גבעתיים, גליל ים, גנות, גני תקוה, גת רימון, הרצליה, חולון, חמד, יהוד-מונוסון, כפר חב"ד, כפר סירקין, מגשימים, מעש, משמר השבעה, נופך, נחלים, סביון, פתח תקוה, צפריה, קרית אונו, ראשון לציון, רמת גן, רמת השרון, תל אביב-יפו.
אם מקום מגוריכם אינו ברשימה הנ"ל, לצערנו לא נוכל לבצע משלוח אקספרס.

עלות השירות– עלות המשלוח תלויה בגודל החבילה:

  • חבילה קטנה (ארנק, תיק, מזוודה קטנה)- חבילה במימדים של עד 50*30*30 ס"מ שניתן לשנע על אופנוע- עלות משלוח אקספרס יהיה בסך 30 ₪
  • חבילה בינונית או גדולה (מזוודה בינונית או גדולה או שילוב של כמה מוצרים קטנים)- חבילה במימדים של עד 80*50*50 ס"מ- עלות משלוח אקספרס יהיה בסך 60 ₪

ברירת המחדל שמתווספת להזמנה היא 30 ₪, אולם במידה ומדובר בחבילה בינונית או גדולה או שילוב של כמה מוצרים קטנים החיוב בפועל יהיה על 60 ₪.
יש לרשום כתובת מדויקת לאספקה ולהיות זמינים במס' הטלפון שהוזן בהזמנה. 

לכל שאלה או הבהרה אנו זמינים ב- 03-5750442 או בוואטסאפ 050-5400320 להודעות בלבד.