תמונה ראשית למאמר לוח גדלים של מזוודות ושימושם

לוח גדלים של מזוודות ושימושם

אחד הפרמטרים החשובים לבדיקה בעת הקניה הנו גודל המזוודה

איך נדע מהו הגודל הנכון בשבילי לנסיעה הקרובה?

לשם כך עלינו בראש ובראשונה לשאול את עצמנו מספר שאלות:

  1. מספר הנפשות שישתמשו במזוודה
  2. משך השהייה ביעד
  3. מזג האוויר ביעד אליו אנו נוסעים (מזג אוויר חורפי דורש מעילים ונעליים גבוהות ולפיכך מזוודה גדולה יותר)
  4. מטרת השהייה – עבודה/ חופשה וכו'

באיור הבא ניסינו להמחיש את ההבדלים השונים של גדלי מזוודות, ביחס לגובה המשתמש:

חשוב לציין כי גדלים של מזוודות נמדדים ביחידת המידה "אינצ'" המייצגת את גובה המזוודה מהרצפה עד החלק הגבוה ביותר שלה. יחס ההמרה בין אינצ' לס"מ הנו: 1 אינצ' = 2.54 ס"מ.

* הערה – במזוודות על 4 גלגלים מידת האינצ' כוללת את הגלגלים. כלומר, אם מזוודה מסוימת רשומה כ- 29", כדי להבין מהו גובה המזוודה המיועדת להכלת הציוד (גובה "הקופסא" בלבד) , יש להוריד בין 1.5 אינצ' ל- 2.5 אינצ' המבטאים את הגבהת המזוודה מהרצפה ע"י הגלגלים.

מזוודות בגודל 19"-21"

מזוודות קטנות, נקראות מזוודות "Carry-on" או "מזוודות עליה למטוס".

מאפשרות לנוסע להכניס אותן לתוך תא הנוסעים במטוס. גובה מזוודות אלה נע בין 48 ס"מ ל- 56 ס"מ ומכילות בד"כ נפחים של 35-50 ליטר. מזוודה מסוג זה מתאימה בד"כ לנסיעות של 1-2 לילות עבור נוסע אחד.

מזוודות בגודל 22"-23"

נחשבות גם כן מזוודות קטנות אך אינם "מזוודות עליה למטוס" סטנדרטיות שכן אינן עומדות בגדלים המותרים לעליה למטוס במחלקת תיירים.

מזוודות אלה בד"כ מותרות להעלאה למטוס במחלקת עסקים ומחלקה ראשונה. גובהם בד"כ נע בין 56 ס"מ ל- 62 ס"מ ונפחם מכיל בד"כ בין 50-65 ליטר. מזוודה מסוג זה מתאימה בד"כ לנסיעות של 1-3 לילות עבור נוסע אחד.

מזוודות בגודל 24"-27"

מזוודות בינוניות.

גובהם נע בין 60 ס"מ ל- 70 ס"מ ונפחם מכיל בד"כ בין 65 ל- 95 ליטר. מזוודות בגדלים אלה מתאימות בד"כ לנסיעות של כ- 4-8 לילות לנוסע אחד או 2-3 לילות (סופ"ש) לזוג ממוצע.

מזוודות בגודל 28"-30"

מזוודות גדולות.

גובהם נע בין 70 ס"מ ל- 78 ס"מ ונפחם מכיל בד"כ בין 95 ל- 125 ליטר. מתאימות בד"כ לנסיעות משפחתיות או זוג לתקופה של 10-14 יום.

מזוודות בגודל 31"-33"

מזוודות ענקיות.

גובהם נע בין 78 ס"מ ל- 85 ס"מ ונפחם מכיל בד"כ בין 125 ליטר ל- 150 ליטר.גודל זה אינו מומלץ לטיולים וחופשות בגין היותו מסורבל לסחיבה וכבד להרמה.

כמו כן חברות תעופה רבות מגבילות גדלים כאלה של מזוודות. מזוודות מסוג זה טובות למעברי דירה או נסיעות ארוכות לחו"ל להעברת ציוד וחפצים אישיים. 

* המלצותינו בנושא משך השהות מול גודל מזוודה מבוססות על תנאים סטנדרטים.  

בנוסף להערכותינו יש להתחשב בפרמטר נוסף – אופי המשתמש – קיימים הבדלים בין נוסעים שונים בכמות הבגדים והציוד הנלקח לחופשה.

נוסע צריך לדעת אם הוא מסוג ה"נוסעים הקלים" (Travel light) – מינימליסטים בכמות הביגוד, או מסוג הנוסעים  שאוהבים אופציות מרובות להחלפות בגדים.

כך ישתנה גודל המזוודה בהתאם.

נסיעה נעימה!

מבצע קופון סמסונייט
מבצע קופון samsonite

משלוח אקספרס

אנחנו ב"אלטר מזוודות ותיקים" מבינים שלפעמים מתעורר צורך דחוף באספקה מיידית ולשם כך אנו משיקים שירות חדש המאפשר משלוח אקספרס בתוספת תשלום.

זמני משלוח ואספקה– משלוח אקספרס מאפשר משלוח מהיום להיום (אם מבצעים את ההזמנה עד 11 בבוקר), או משלוח מהיום למחר (להזמנות שמתבצעות אחרי 11 בבוקר).

רשימת ישובים– משלוח אקספרס תקף אך ורק לישובים הנ"ל:
אור יהודה, אזור, בארות יצחק, בית דגן, בני ברק, בני עטרות, בת ים, גבעת השלושה, גבעת שמואל, גבעתיים, גליל ים, גנות, גני תקוה, גת רימון, הרצליה, חולון, חמד, יהוד-מונוסון, כפר חב"ד, כפר סירקין, מגשימים, מעש, משמר השבעה, נופך, נחלים, סביון, פתח תקוה, צפריה, קרית אונו, ראשון לציון, רמת גן, רמת השרון, תל אביב-יפו.
אם מקום מגוריכם אינו ברשימה הנ"ל, לצערנו לא נוכל לבצע משלוח אקספרס.

עלות השירות– עלות המשלוח תלויה בגודל החבילה:

  • חבילה קטנה (ארנק, תיק, מזוודה קטנה)- חבילה במימדים של עד 50*30*30 ס"מ שניתן לשנע על אופנוע- עלות משלוח אקספרס יהיה בסך 30 ₪
  • חבילה בינונית או גדולה (מזוודה בינונית או גדולה או שילוב של כמה מוצרים קטנים)- חבילה במימדים של עד 80*50*50 ס"מ- עלות משלוח אקספרס יהיה בסך 60 ₪

ברירת המחדל שמתווספת להזמנה היא 30 ₪, אולם במידה ומדובר בחבילה בינונית או גדולה או שילוב של כמה מוצרים קטנים החיוב בפועל יהיה על 60 ₪.
יש לרשום כתובת מדויקת לאספקה ולהיות זמינים במס' הטלפון שהוזן בהזמנה. 

לכל שאלה או הבהרה אנו זמינים ב- 03-5750442 או בוואטסאפ 050-5400320 להודעות בלבד.