אובדן מזוודה

איך להקטין את הסיכוי לאובדן מזוודה

אתם נערכים לחופשה השנתית חודשים ארוכים קודם לכן. אתם עוברים על האטרקציות המרכזיות, רוכשים חבילת גלישה ומוודאים שמצלמת הסלפי עובדת כראוי. אלא שעם נחיתתכם ביעד, חרב עליכם עולמכם, שכן המזוודה לא נמצאת בין מאות המזוודות.

בהחלט, דרך לא סימפטית לפתוח את הנופש! אז זהו, שאפשר גם אחרת וזאת על ידי היערכות מבעוד מועד, וגם אם קרה והמזוודה אבדה או נשארה בשדה התעופה ממנו המראתם, אין סיבה שתיפול רוחכם.

הכול על אובדן מזוודות – בכתבה זו.

מזוודה אבודה – מדוע זה קורה?

כ-6 מתוך 1,000 מזוודות נאבדות אי שם בדרך מיעד ההמראה ליעד הנחיתה. אלו הן הסיבות העיקריות לאובדן מזוודות:

  • איחור לטיסת ההמשך – כמעט מחצית ממקרי אובדן מזוודה מתרחשים עקב סיבה זו. לעיתים המזוודה ממשיכה ליעד ואתם תקועים. במקרים אחרים היא נעצרת אתכם ביעד הביניים ומשם מתחיל הבלגן.
  • טעות אנוש בתיוג המזוודה – דייל/ת הקרקע מתייג/ת את המזוודה שלכם. אם נעשית טעות (או שהתג נופל בדרך), הדבר עלול לגרום לאובדן.
  • נפילה – מצב בו המזוודה נפלה במהלך הסעתה מאולם הבידוק לבטן המטוס ביעד ההמראה.
  • המזוודה לא הורדה לאחר הגעתה בשל טעות תיוג / אנוש.
  • סיבות ביטחוניות – התגלה דבר מה חשוד בשיקוף המזוודה, ולכן צוות האבטחה העדיף לא לעכב את הטיסה וזאת על מנת לברר את העניין אל מול הנוסע.

5 כללי המפתח – כך תערכו מבעוד מועד לאובדן מזוודה

בחיים, כאשר מוכנים לקראת מכה, היא בדרך כלל פחות כואבת מאשר במצבים בהם היא מפתיעה אתכם.

לכן, חשוב להיערך מבעוד מועד גם למקרה של מזוודה אבודה. אז ראשית כל, מומלץ בחום לחלק את חפציכם בין כמה מזוודות.

נוסעים בזוג או אפילו זוג פלוס ילד? העדיפו שתי מזוודות בינוניות על מזוודה אחת ענקית. ביזור סיכונים, אם תרצו.

שנית, ודאו שתג המזוודה הנכון הודבק למזוודתכם (התג אמור להכיל את שמכם המלא, מספר הטיסה והיעד ב-3 אותיות לועזיות. ניתן לבדוק באינטרנט את אותיות הקיצור של יעד הטיסה שלכם).

הדייל/ת אמור/ה להדביק שתי מדבקות גיבוי על המזוודה עצמה, הנתלשות מהתג המרכזי. אם שכח/ה לעשות זאת, אל תתביישו להזכיר לה. הוא גם ייתן לכם קבלה על התג בו משתמשים במקרים של אובדן מזוודות. 

שלישית, אל תנעלו את המזוודה, אלא אם מדובר במנעול TSA (עם סימן המעוין האדום), באמצעותו מותר לנעול.

רביעית, ודאו שאינכם אורזים דבר מה העלול לעורר חשד כמו אקדח צעצוע או אפילו אבקה להכנת אוכל (מנה חמה) בשקית פתוחה.

חמישית, הוסיפו אלמנטים בולטים לבידול מראה המזוודה שלכם, אלמנטים כמו למשל סרטים צבעוניים, מדבקות מיוחדות, תגי שם בולטים וכדומה.

המזוודה אבדה – מה עכשיו?

בשלב הראשון, עליכם לוודא שברשותכם תג זיהוי המזוודה (לרוב, הוא מודבק בצד האחורי של הדרכון או כרטיס הטיסה).

עכשיו גשו לדלפק אובדן מזוודות (LOST AND FOUNDS). עשו זאת גם אם התג לא ברשותכם. בדלפק זה תתבקשו להשאיר את פרטי הקשר שלכם (טלפון, שם וכתובת מלון). במרבית המקרים, המזוודה תגיע עד אליכם בתוך ימים ספורים.

לסיום, נדגיש את הצורך בהוספת סעיף אובדן מזוודות בביטוח הנסיעות שאתם רוכשים. מומלץ גם להכין רשימה ברורה של מה נמצא בכל מזוודה, ואף לצלם אותה.

טיסה נעימה!

מבצע קופון סמסונייט
מבצע קופון samsonite

משלוח אקספרס

אנחנו ב”אלטר מזוודות ותיקים” מבינים שלפעמים מתעורר צורך דחוף באספקה מיידית ולשם כך אנו משיקים שירות חדש המאפשר משלוח אקספרס בתוספת תשלום.

זמני משלוח ואספקה– משלוח אקספרס מאפשר משלוח מהיום להיום (אם מבצעים את ההזמנה עד 11 בבוקר), או משלוח מהיום למחר (להזמנות שמתבצעות אחרי 11 בבוקר).

רשימת ישובים– משלוח אקספרס תקף אך ורק לישובים הנ”ל:
אור יהודה, אזור, בארות יצחק, בית דגן, בני ברק, בני עטרות, בת ים, גבעת השלושה, גבעת שמואל, גבעתיים, גליל ים, גנות, גני תקוה, גת רימון, הרצליה, חולון, חמד, יהוד-מונוסון, כפר חב”ד, כפר סירקין, מגשימים, מעש, משמר השבעה, נופך, נחלים, סביון, פתח תקוה, צפריה, קרית אונו, ראשון לציון, רמת גן, רמת השרון, תל אביב-יפו.
אם מקום מגוריכם אינו ברשימה הנ”ל, לצערנו לא נוכל לבצע משלוח אקספרס.

עלות השירות– עלות המשלוח תלויה בגודל החבילה:

  • חבילה קטנה (ארנק, תיק, מזוודה קטנה)- חבילה במימדים של עד 50*30*30 ס”מ שניתן לשנע על אופנוע- עלות משלוח אקספרס יהיה בסך 30 ₪
  • חבילה בינונית או גדולה (מזוודה בינונית או גדולה או שילוב של כמה מוצרים קטנים)- חבילה במימדים של עד 80*50*50 ס”מ- עלות משלוח אקספרס יהיה בסך 60 ₪

ברירת המחדל שמתווספת להזמנה היא 30 ₪, אולם במידה ומדובר בחבילה בינונית או גדולה או שילוב של כמה מוצרים קטנים החיוב בפועל יהיה על 60 ₪.
יש לרשום כתובת מדויקת לאספקה ולהיות זמינים במס’ הטלפון שהוזן בהזמנה. 

לכל שאלה או הבהרה אנו זמינים ב- 03-5750442 או בוואטסאפ 050-5400320 להודעות בלבד.