ארנק קטן כרטיסים קופצים סקריד Secrid Miniwallet 51

גלגוליו של ארנק – איך התפתח הארנק המודרני?

יש מוצרים ופריטים שאנחנו לוקחים אותם כמובן מאליו – ואחד מהם הוא ללא ספק הארנק. לכל גבר יש אותו בכיס, כל אישה מחזיקה אותו בתיק, והוא שומר לנו על הכסף, המטבעות, האשראי ואפילו המסמכים. אבל חשבתם פעם איך הגיעו הארנקים לעולם? איך הם התגלגלו והתפתחו לצורה שאנחנו מכירים היום, ואיך הם יראו בעתיד? המאמר הבא יחזיר אתכם בזמן אל תקופה אחרת לגמרי, שהובילה להתפתחות הארנק המודרני.

המאה ה-14 עד המאה ה-17: תקופת הרנסאנס

בתקופת הרנסאנס לא הומצאה עדיין אחת ההמצאות החשובות של המילניום הקודם: הכיס. במקום כיס, יכולנו למצוא נרתיק קטן, כמו שקיק, עשוי עור פרה, שהתחבר לחגורה. זה היה מעין “ארנק לגברים” והם השתמשו בו כדי להחזיק מטבעות כסף, ארוחת צהריים וכן תבלינים ועשבי תיבול.

המאה ה-17: המהפכה התעשייתית

איפשהו בתקופת הרנסאנס הומצאו הכיסים, ויותר מאוחר, מעט-מעט לפני המאה ה-17, הגיעו לעולם המערבי שטרות הכסף, שיצרו מיידית את הצורך בארנקים. תוסיפו לזה את התפתחותם של פסי הרכבת ושל המסחר ההולך וגדל שהגדיל את הכלכלה ויצר שכבת ביניים חדשה, ותמצאו צורך אחד ברור: הצורך בכלי כלשהו לסחיבת שטרות ומסמכים.

תודות להתפתחות בטקסטיל ובייצור, נולד תיק המסמכים הגדול, שכלל סוגר מתכת למניעת גניבות, וכן הארנק הקטן, שעוד לא היה מתקפל והזכיר יותר תיק קטן. בארנק השתמשו גם כדי להחזיק בשר מיובש. אם תהיתם, באותה תקופה היה גם ארנק לנשים – הוא נקרא “חריט”, ונשים היו קושרות אותו לפרקי ידן או מחזיקות ביד. לרוב, הארנק הכיל כרטיסי ביקור.

שנות השישים של המאה העשרים: הארנק המודרני

הארנק המתקפל המודרני, פחות או יותר כפי שאנחנו מכירים אותו כיום, הגיע לעולם בשנות השישים של המאה העשרים, עם המצאת כרטיס האשראי הראשון בשנת 1951. מדובר על ארנק עם חריצים לכרטיסים ובגודל הקטן שאנחנו מכירים היום. הארנקים בגודל כיס נשארו פופולריים עד ליום הזה.

הארנק של היום

היום, ארנקים הם פריט שאנחנו לוקחים כמובן מאליו ונמצאים באופן קבוע בכיס. ארנק לגברים בדרך כלל בגודל כיס, ומכיל בעיקר שטרות כסף, מטבעות וכרטיסי אשראי. ארנק לנשים הוא מעט גדול יותר, עם תאים רבים יותר, ונכנס לתוך תיק צד. הארנקים של היום הם מגוונים במיוחד בצבעים, בסגנונות, בטקסטורות ובחומרים, והם אקססורי אופנתי לכל דבר. למרות זאת, ארנקי העור תמיד יהיו הקלאסים, האלגנטים והמוכרים ביותר – עוד מהתקופה הקדומה.

מגוון ארנקים לגבר תמצאו כאן >

ומה לגבי הארנק של מחר?

מה יעלה בגורל הארנק בעתיד הנראה לעין? עם התפתחות המסחר האלקטרוני והמטבעות האלקטרונים, התחילו לקום “ארנקים וירטואלים”. כלי ממוחשב שמטרתו לאבטח ולשמור מטבעות אלקטרונים באמצעות מפתח חכם וחתימה אלקטרונית. אבל ברשותכם, עד שהארנק הזה יהיה רלוונטי לאוכלוסייה הרחבה, אנחנו נסתפק בארנק הקלאסי שלנו…

ארנק קטן כרטיסים קופצים סקריד Secrid Miniwallet 64
מבצע קופון סמסונייט
מבצע קופון samsonite

משלוח אקספרס

אנחנו ב”אלטר מזוודות ותיקים” מבינים שלפעמים מתעורר צורך דחוף באספקה מיידית ולשם כך אנו משיקים שירות חדש המאפשר משלוח אקספרס בתוספת תשלום.

זמני משלוח ואספקה– משלוח אקספרס מאפשר משלוח מהיום להיום (אם מבצעים את ההזמנה עד 11 בבוקר), או משלוח מהיום למחר (להזמנות שמתבצעות אחרי 11 בבוקר).

רשימת ישובים– משלוח אקספרס תקף אך ורק לישובים הנ”ל:
אור יהודה, אזור, בארות יצחק, בית דגן, בני ברק, בני עטרות, בת ים, גבעת השלושה, גבעת שמואל, גבעתיים, גליל ים, גנות, גני תקוה, גת רימון, הרצליה, חולון, חמד, יהוד-מונוסון, כפר חב”ד, כפר סירקין, מגשימים, מעש, משמר השבעה, נופך, נחלים, סביון, פתח תקוה, צפריה, קרית אונו, ראשון לציון, רמת גן, רמת השרון, תל אביב-יפו.
אם מקום מגוריכם אינו ברשימה הנ”ל, לצערנו לא נוכל לבצע משלוח אקספרס.

עלות השירות– עלות המשלוח תלויה בגודל החבילה:

  • חבילה קטנה (ארנק, תיק, מזוודה קטנה)- חבילה במימדים של עד 50*30*30 ס”מ שניתן לשנע על אופנוע- עלות משלוח אקספרס יהיה בסך 30 ₪
  • חבילה בינונית או גדולה (מזוודה בינונית או גדולה או שילוב של כמה מוצרים קטנים)- חבילה במימדים של עד 80*50*50 ס”מ- עלות משלוח אקספרס יהיה בסך 60 ₪

ברירת המחדל שמתווספת להזמנה היא 30 ₪, אולם במידה ומדובר בחבילה בינונית או גדולה או שילוב של כמה מוצרים קטנים החיוב בפועל יהיה על 60 ₪.
יש לרשום כתובת מדויקת לאספקה ולהיות זמינים במס’ הטלפון שהוזן בהזמנה. 

לכל שאלה או הבהרה אנו זמינים ב- 03-5750442 או בוואטסאפ 050-5400320 להודעות בלבד.